Personeelszaken
-
Wat u moet weten over de loonbelastingverklaring
Heeft u als werkgever een nieuwe werknemer in dienst genomen? Dan bent u wettelijk verplicht een aantal gegevens bij hem op te vragen die nodig zijn voor het inhouden van de loonheffingen. De werknemer moet onder andere een loonbelastingverklaring invullen. Wat is het, waar heb je de loonbelastingverklaring voor nodig en hoe vraag je deze … Lees verder
-
Wijzigingen inkomsten- en loonbelasting 2021
Per 1 januari 2021 zijn er een aantal zaken gewijzigd in de inkomsten- en loonbelasting. In dit artikel kunt u een overzicht vinden van de maatregelen in het pakket Belastingplan 2021 met betrekking tot de inkomsten- en loonbelasting. Lees wat dit voor u betekent. Verlaging vrije ruimte werkkostenregeling De werkkostenregeling bepaalt de ruimte waarbinnen werkgevers … Lees verder
-
Loonbelasting
Heeft u personeel in dienst? Of bent u van plan om personeel aan te nemen? Dan bent u als werknemer belasting over het loon verschuldigd. Als werkgever houdt u de belasting in op het loon van de werknemer. Namens de werknemer betaalt u de belasting aan de fiscus. In dit artikel leggen we uit wat … Lees verder
-
Brexit: gevolgen voor loonbelasting en premies
De Brexit is een feit. Het Verenigd Koninkrijk heeft de Europese Unie (EU) per 1 februari verlaten. Het akkoord geldt sinds 1 januari 2021 en heeft gevolgen voor de vergunning, de toepassing van de loonbelasting, de volksverzekeringen en de werknemersverzekeringen voor werknemers uit het VK. Lees in deze blog over belangrijke wijzigingen voor ondernemers. Britten … Lees verder
-
Loonadministratie: de basis
Als u personeel in dienst heeft, moet u een loonadministratie bijhouden. Zo heeft de Belastingdienst inzicht in de gegevens over de medewerkers en loonbetalingen. Als u de loonadministratie goed bijhoudt, kan de Belastingdienst zien hoeveel loonheffing en sociale premies u moet afdragen. Ook voor uw werknemers is het vanzelfsprekend belangrijk dat u de loonadministratie bijhoudt. … Lees verder